• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 9/2021
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 9/2021
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Successful School Leadership in Times of COVID-19 Pandemic: Fostering Resilience in Teachers and Schools in Poland

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Successful School Leadership... (213.7KB)
Autor:
Madalińska-Michalak, Joanna
Źródło: Labor et Educatio. 2021, nr 9, s. [83]-101
Język: en
Słowa kluczowe:
educational leadership
successful school leadership
leadership practices in nurturing resilience
education and school leading during the COVID-19 pandemic
school principals
education in Poland
przywództwo edukacyjne
skuteczne przywództwo w szkole
praktyki przywódcze w pielęgnowaniu adaptacyjności szkół i nauczycieli
edukacja i przewodzenie szkołom w czasie pandemii COVID-19,
dyrektorzy szkół
edukacja w Polsce
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This paper analyses the successful school principals’ leadership practices in supporting school and teachers’ resilience in the context of the COVID-19 pandemic. The research reported in this paper asks the question: what are the successful leaders’ main ways of supporting resilience in schools and teachers in Poland for maximising the possible positive outcomes of remote education in times of the COVID-19 pandemic? Drawing on five case studies, the paper shows seven core successful school leadership practices – sustaining education service delivery and innovations; planning in a context of uncertainty and responding to changes in national policy; re-framing and extending “Health & Safety” policies based on health and education data; leadership across the school; provision of an inclusive curriculum; inclusive partnership with children’s families; and teachers’ motivation, commitment and professional development. The paper concludes with implications for further research and with questions on school principals’ role in building back more resilient education systems.
 
W artykule podjęto problematykę skutecznych praktyk przywódczych dyrektorów szkół w zakresie wspierania zdolności adaptacji szkół i nauczycieli w czasie pandemii COVID-19. Prezentowane analizy skupiają się wokół odpowiedzi na podstawowe pytanie badawcze: jakie są główne sposoby działania skutecznych liderów na rzecz wspierania adaptacji szkół i nauczycieli w Polsce do nowych warunków w celu maksymalizacji możliwych pozytywnych rezultatów zdalnej edukacji w czasach pandemii COVID-19? W badaniach wykorzystano metodę studium przypadku. Odwołując się do pięciu studiów przypadków, przedstawiono siedem podstawowych praktyk skutecznego przywództwa w szkołach: podtrzymywanie świadczenia usług edukacyjnych i wprowadzanie innowacji; planowanie w kontekście niepewności i reagowanie na zmiany w polityce krajowej; przeformułowanie i rozszerzenie polityki bezpieczeństwa i higieny pracy w oparciu o dane dotyczące zdrowia i edukacji; przywództwo w całej szkole; zapewnienie integracyjnego programu nauczania; inkluzywne integracyjne partnerstwo z rodzinami dzieci oraz motywację, zaangażowanie i rozwój zawodowy nauczycieli. W artykule zaprezentowano implikacje dla dalszych badań oraz pytania dotyczące roli dyrektorów szkół w budowaniu bardziej odpornych systemów edukacyjnych.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11207
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Labor et Educatio ; Nr 9/2021

Powiązane pozycje

Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.

  • Zainteresowanie fizyką uczniów szkół podstawowych i średnich (na podstawie badań empirycznych) 

    Godlewska, Małgorzata (1997)
    Zainteresowanie uczniów ofertą szkoły jest podstawowym warunkiem uzyskania sukcesu obu zaangażowanych w procesie dydaktycznym stron - uczniów i nauczycieli. W pracy prezentowana jest struktura zainteresowania uczniów ...
  • Włodzimierz Hodys – indywidualność pedagoga i animatora sztuki 

    Reinhard-Chlanda, Małgorzata (2014)
    The work of Włodzimierz Hodys – the first principal of the Secondary School of Visual Arts and forms teacher of a few generations of artists in the post-war period – has become legendary in Kraków. The paper presents the ...
  • Nauczanie rysunków przez Saturnina Świerzyńskiego jako próba kształtowania gustu estetycznego i świadomości obywatelskiej uczniów 

    Janczyk, Agnieszka (2014)
    The present article discusses chosen aspects of pedagogical work of a Kraków’s painter and conservator Saturnin Świerzyński (1820–1885). The painter’s manuscripts – preserved in the collections of libraries, archives and ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image