Impact of Learning Resources Improvisation on Biology Instruction in Senior Secondary Schools in Ondo South Senatorial District in Nigeria
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Oluwafemi, Abanikannda Mutahir
Źródło: Labor et Educatio. 2021, nr 9, s. [169]-184
Język: en
Słowa kluczowe:
ImprovisationLearning Resources
Learning Facilities
Audio Tape
Biology Instruction
improwizacja
środki dydaktyczne
udogodnienia nauczania
taśma audio
instrukcja biologii
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
This study examined the impact of improvisation of learning resources on
biology instruction in senior secondary schools from Ondo South Senatorial District.
The study sample was 350; and consisted of students randomly selected from 10 senior
secondary schools in Ondo South Senatorial District of Ondo State in Nigeria.
A self-developed inventory was designed and validated through pilot testing and administered
to the sample for the data collection. The researcher personally visited the
schools in Ondo South Senatorial District, thus 100% data were collected. The collected
data were tabulated and analysed by using percentages, mean, standard deviation
and t-test analysis. The major conclusions of this study were that the types of learning
facilities that are available for teaching science are weighing balance, audio tape, textbooks,
graphs, charts and maps; there is positive impact of improvisation of learning
resources on the biology instruction in the senior secondary schools and there is no
significant difference between male and female students in the impact of improvisation
of learning resources on biology instruction. Based on the finding of this study, major
recommendations were made. W niniejszym artykule zbadano wpływ improwizacji zasobów edukacyjnych
na nauczanie biologii w szkołach średnich pierwszego stopnia w południowym
okręgu senatorskim Ondo w stanie Ondo w Nigerii. Próba badawcza liczyła 350 osób
i składała się z uczniów wybranych losowo z 10 szkół średnich. Samodzielnie opracowany
kwestionariusz został zaprojektowany i zatwierdzony przez testy pilotażowe,
a następnie zastosowany w celu zebrania danych. Zostały one zestawione w tabelach i
poddane analizie. Wyniki przedstawiono przy użyciu procentów, średniej, odchylenia
standardowego i analizy t-testu. Badania pokazały przede wszystkim, że: do nauczania
przedmiotów ścisłych dostępne są urządzenia edukacyjne, jak – waga, taśma audio,
podręczniki, wykresy, diagramy i mapy; istnieje pozytywny wpływ improwizacji
zasobów edukacyjnych na nauczanie biologii w szkołach średnich pierwszego stopnia
i nie ma znaczącej różnicy między uczniami płci męskiej i żeńskiej w zakresie wpływu
improwizacji zasobów edukacyjnych na nauczanie biologii. Na podstawie wyników
tego badania sformułowano główne zalecenia.