Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHajdeu, Mihaelapl_PL
dc.date.accessioned2022-07-19T08:40:55Z
dc.date.available2022-07-19T08:40:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2021, nr 9, s. [185]-195pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11213
dc.description.abstractMathematics is the universal compartment through which both the study and the discovery of the surrounding environment take place. At the same time, mathematics is the academic discipline through which the formation of logical and practical thinking is pursued, so for the students of pedagogical specialties this discipline is an abstract science about which students know only what they have learned in gymnasium. Therefore, the motivation and professional orientation for studying mathematics are necessary, allowing in this context the application of mathematical knowledge and skills acquired in practical activities. This article thoroughly analyses the concept of motivation, but also addresses the motivation issue of the students in post-secondary technical vocational education – future primary school teachers in the Republic of Moldova. At the same time, the problematic aspects of the professional training process of future primary school teachers are determined.en_EN
dc.description.abstractMatematyka jest uniwersalną dziedziną, dzięki której odbywa się zarówno badanie, jak i odkrywanie otaczającego nas środowiska. Jednocześnie przez matematykę jako dyscyplinę akademicką dąży się do kształtowania logicznego i praktycznego myślenia. Z tej przyczyny dla studentów specjalności pedagogicznych jest to wiedza abstrakcyjna, ograniczona do wiadomości uzyskanych w gimnazjum. Niezbędna jest zatem motywacja i orientacja zawodowa do studiowania matematyki, umożliwiająca zastosowanie zdobytej wiedzy z tej dziedziny i pozyskanych umiejętności matematycznych w działalności praktycznej. W niniejszym artykule przeanalizowano znaczenie pojęcia motywacji, ale także podjęto problematykę motywacji uczniów policealnego technicznego szkolnictwa zawodowego – przyszłych nauczycieli szkół podstawowych w Republice Mołdawii. Jednocześnie określono problematyczne aspekty procesu kształcenia zawodowego przyszłych nauczycieli szkół podstawowych.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectMotivationen_EN
dc.subjectlearning motivationen_EN
dc.subjecteducational activityen_EN
dc.subjectmathematical educationen_EN
dc.subjectmotivesen_EN
dc.subjectmotywacjapl_PL
dc.subjectmotywacja do naukipl_PL
dc.subjectaktywność edukacyjnapl_PL
dc.subjectedukacja matematycznapl_PL
dc.subjectmotywypl_PL
dc.titleMotivation for Studying Mathematics of the Students in Post-secondary Technical Vocational Education – Future Primary School Teachers in the Republic of Moldovaen_EN
dc.title.alternativeMotywacja do nauki matematyki uczniów policealnego technicznego szkolnictwa zawodowego – przyszłość nauczycieli szkół podstawowych w Republice Mołdawiipl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord