Impact of Covid-19 Pandemic on Students Learning Outcomes in Universities in Osun State, Nigeria
View/ Open
Author:
Oluwafemi, Abanikannda Mutahir
Temiloluwa, Akinola Oluwatoyin
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Labor et Educatio. 2021, nr 9, s. [197]-215
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
COVID-19pandemic
learning outcomes
universities
school type
pandemia
efekty uczenia się
uczelnie
typ szkoły
Date: 2021
Metadata
Show full item recordAbstract
The study investigated the impact of COVID-19 pandemic in the process of
education of students from Osun Universities in Nigeria. The study is a descriptive one;
a sample of 360 students from the universities in Osun State formed the participants
for the study. The instrument for data collection was a questionnaire structured by
the researcher for data collection and its reliability level was 0.83. Data collected were
analysed, using descriptive statistics, specifically mean, standard deviation, frequency
counts and Person Product Moment Correction (PPMC). The findings of the study
revealed that COVID-19 pandemic has negative effect on students’ learning outcomes
from Osun State in Nigeria. The study revealed that there is no significant difference
in the learning outcomes of students, depending on the type of school. Finally, the
findings revealed that gender does not significantly differentiate the learning outcomes
of the respondent students in Osun, Nigeria, under the COVID-19 pandemic situation.
The following recommendations were made: government should consider the need to
build good schools and equip them with modern digital facilities; government should
ensure inclusion of online teaching such as integrated digital learning platforms, video
lessons, broadcasting through radio and TV etc. to supplement the normal classroom
teaching; educators as well as students must be trained on how to handle and use
online educational devices; educators must spend quality time to prepare and make
their lessons creative, interactive, relevant, student-centred and group-based; parents
should pay personal attention to monitor and supervise their children until they adapt
to online teaching environment; and government aid is needed in terms of investing
in educational tools of the future alongside a total revamp of the educational sector as
well as reforms in the national curriculum post-pandemic. W artykule przedstawiono wyniki badania dotyczącego wpływu pandemii
COVID-19 na osiągnięcia w nauce studentów uniwersytetów w Osun w Nigerii.
Badanie miało charakter opisowy. Wzięło w nim udział 360 studentów z uniwersytetów
w stanie Osun. Narzędzie do zbierania danych stanowił opracowany przez badacza
kwestionariusz, którego poziom rzetelności wyniósł 0,83. Zebrane dane zostały przeanalizowane
przy użyciu statystyk opisowych, w szczególności średniej, odchylenia
standardowego, liczby częstości i korekcji momentu produktu osoby (PPMC). Wyniki
dowiodły, że pandemia COVID-19 ma negatywny wpływ na to, jakie rezultaty
osiągają studenci w stanie Osun w Nigerii. Wykazały również brak znaczącej różnicy
w wynikach uzyskiwanych przez studentów w zależności od typu szkoły, jak również
płci. Przedstawiono następujące rekomendacje: rząd powinien dostrzegać potrzebę
budowania dobrych szkół i wyposażania ich w nowoczesne urządzenia cyfrowe oraz
zapewnić włączenie nauczania online, takiego jak zintegrowane cyfrowe platformy
edukacyjne, lekcje wideo, nadawanie przez radio i telewizję itp. w celu uzupełnienia
nauczania w klasie; nauczyciele i uczniowie muszą być przeszkoleni w zakresie obsługi
i korzystania z urządzeń edukacyjnych online; nauczyciele są obowiązani poświęcić
czas na przygotowanie i sprawić, aby ich lekcje były kreatywne, interaktywne, zorientowane
na ucznia i oparte na grupie; do obowiązków rodziców należy poświęcanie
uwagi monitorowaniu i nadzorowaniu dzieci, dopóki nie przystosują się do środowiska
nauczania online, a pomoc rządu jest potrzebna w zakresie inwestowania w narzędzia
edukacyjne przyszłości wraz z całkowitą przebudową sektora edukacyjnego w postaci
reform krajowego programu nauczania po pandemii.