• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Securitate
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Securitate
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja dla bezpieczeństwa w świetle teorii kształcenia wielostronnego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Edukacja dla bezpieczeństwa... (332.2KB)
Autor:
Biel, Ewelina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 109, Studia de Securitate et Educatione Civili 2 (2012), s. [3]-15
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The changes which are taking place in field of civil defence course are connected not only with the change of the name of the subject into ‘education for safety’, but also with controversy regarding the content, method and organization of the teaching process. Teachers have been facing similar problems for several years. In 1967 W. Okoń stood up to teachers' needs and on the basis of four historically known pillars developed a completely new concept. Although the theory of multilevel education was created 40 years ago, its assumptions are still actual and used by teachers. According to the author of the concept, the harmonious integration of right and left hemisphere of pupils’ brains, based on their intellectual, emotional and practical activity, influences the effectiveness of teaching. Nowadays the teachers of civil defence course are facing a difficult task of transferring the assumptions of multilevel education to the grounds of contemporary school where computerization is seen more and more often.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11771
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image