• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Securitate
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Securitate
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rola i znaczenie „bezpieczeństwa ontologicznego” w procesie edukacji

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rola i znaczenie... (280.4KB)
Autor:
Przybyszewski, Krzysztof
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 109, Studia de Securitate et Educatione Civili 2 (2012), s. [114]-122
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article presents the role of ‘ontological safety’ in shaping individual’s identity at time of globalization. The author puts forward a thesis that teaching ‘ontological safety’ plays a crucial role in ensuring cohesion and reasonableness of individual’s existence in ‘risk society’. The acculturation process, which takes place in the modern world, is dangerous for an individual because it causes renunciation of all value systems if the individual has no entrenched ‘ontological safety’. It leaves unpredictable chaos in the world of values, which were clear for an individual so far. The ‘ontological safety’ category, which is the analytical basis for this article, is borrowed from social philosophy of Anthony Giddens.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11779
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image