Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMytnik-Daniluk, Joannapl
dc.date.accessioned2023-04-21T07:15:00Z
dc.date.available2023-04-21T07:15:00Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 311, Studia de Cultura 12 (4) (2020), s. [4]-14pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11844
dc.description.abstractAnimated film characters represent various attitudes, points of view and issues, including social problems. Many of them are shown as carriers of socially approved character traits, who have an important mission or fight for the greater good. It must be emphasised that a film hero, as the key element of the film plot is the centre of attention for a viewer. The holistic reception, including all the values, norms and principles, proves to be an effective tool during educational and therapeutic work. Thanks to considerations into the social dimension of activities, based on the example of particular characters, it is possible to appreciate in animated films the significance of the issues which are still unnoticed and regarded as childish. The development of this topic is the result of the researcher’s own research into the social message of animated works.en
dc.description.abstractBohaterowie filmów animowanych prezentują różnorodne postawy, poglądy i zagadnienia, w tym problemy o charakterze społecznym. Wielu animowanych bohaterów ukazywanych jest jako nośniki aprobowanych społecznie cech charakteru, posiadających ważną do spełnienia misję bądź walczących o wyższe dobro. Należy podkreślić, że bohater filmowy, jako kluczowy składnik opowiadania filmowego, stanowi centrum kierowania uwagi przez widza. Jego całościowy odbiór wraz z niesionymi przezeń wartościami, normami oraz zasadami okazuje się skutecznym narzędziem pracy podczas prowadzonych czynności edukacyjnych, wychowawczych, a także terapeutycznych. Dzięki podjęciu rozważań dotyczących społecznego wymiaru działań na przykładzie poszczególnych animowanych bohaterów możliwe jest dostrzeżenie powagi ukazywanych zagadnień we wciąż niedocenianych, niesłusznie uznawanych za „dziecinne” filmach animowanych. Rozwinięcie niniejszego tematu jest efektem samodzielnie przeprowadzonych badań nad przesłaniem animowanych dzieł o charakterze społecznym.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectanimated film characteren
dc.subjectanimated taleen
dc.subjectsocial issuesen
dc.subjecteducationen
dc.subjectfilm therapyen
dc.subjectbohater filmu animowanegopl
dc.subjectanimowana baśńpl
dc.subjectzagadnienia społecznepl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectfilmoterapiapl
dc.titleA social dimension of the activities of selected contemporary animated film charactersen
dc.title.alternativeSpołeczny wymiar działań wybranych współczesnych bohaterów filmów animowanychpl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord