• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2020, Studia de Cultura 12
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2020, Studia de Cultura 12
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problematyka zdrowia psychicznego ujęta w filmowym przekazie medialnym na przykładzie Przerwanej lekcji muzyki Jamesa Mangolda

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Problematyka zdrowia... (254.8KB)
Autor:
Dudek, Małgorzata
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 311, Studia de Cultura 12 (4) (2020), s. [56]-69
Język: pl
Słowa kluczowe:
zaburzenia psychiczne
stereotypy
media
komunikowanie
film
mental disorders
stereotypes
media
communication
film
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Film jest medium mocno trafiającym do odbiorców. Poza funkcją rozrywkową ma wpływ na kształtowanie postaw. Jest on jednak wytworem artystycznym i rządzi się swoimi prawami. Ważny jest umiar w przedstawianiu pewnych treści, tak by nie odbiegały one od rzeczywistości i nie były krzywdzące dla określonych osób. Artykuł pochyla się nad utworem audio-wizualnym w reżyserii Jamesa Mangolda Przerwana lekcja muzyki. Znany jest on szerokiemu gronu widzów, dlatego warto zastanowić się nad przekazywanymi przez niego treściami. Artykuł prezentuje wyniki analizy przeprowadzonej przez autorkę na podstawie dostępnej literatury.
 
Film is a medium which reaches viewers strongly. Besides its entertainment function, it has influence on shaping attitudes. However, it is a work of art and has its own principles. It is important to maintain moderation in presenting content, so that it is close to reality and does not harm anyone. The paper concentrates on the audio- visual work by James Mangold, Girl, Interrupted. It is known to wide audience, therefore it is worth considering the content which it conveys. The paper presents the results of the author’s analysis based on available literature.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11848
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2020, Studia de Cultura 12

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image