• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2020, Studia de Cultura 12
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2020, Studia de Cultura 12
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sztuka i socjologia na przykładzie filmów Małgorzaty Szumowskiej

Thumbnail
View/Open
Sztuka i socjologia... (281.5Kb)
Author:
Grodź, Iwona
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 311, Studia de Cultura 12 (4) (2020), s. [94]-112
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
film i socjologia
terapia
empowerment
twórczość Małgorzaty Szumowskiej
film and sociology
therapy
empowerment
Małgorzata Szumowska’s work
Date: 2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Celem tekstu jest wskazanie związków filmu z socjologią na przykładzie filmów Małgorzaty Szumowskiej. Innym ważnym kontekstem jest połączenie podejścia empowerment (umocnienie) – jego zastosowania w pracy społecznej w kontekście terapii sztuką – z rozwiązywaniem problemów społecznych i podnoszeniem jakości życia beneficjentów tej pomocy. Zainicjowane rozważania mają wskazać użyteczność filmoterapii, zwłaszcza dla praktyki społecznej i edukacyjnej. Metodologia to badania porównawcze i zdobycze pedagogiki emancypacyjnej.
 
The purpose of this paper is to indicate links between film and sociology, as exemplified by Małgorzata Szumowska’s films. Another important context is the combination of the empowerment approach – its application in social work in the context of art therapy – with solving social problems and enhancing the quality of life of beneficiaries receiving this aid. Suggested considerations are to indicate the usefulness of film therapy, especially for social and educational practice. The methodology used is comparative research and the gains of emancipatory pedagogy.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11851
Collections
  • 2020, Studia de Cultura 12

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image