• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Disappearing Objects in Georges Didi‑Huberman’s Curatorial Practices

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Disappearing Objects... (430.7KB)
Autor:
Doroszuk, Hanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 264, Studia de Arte et Educatione 13 (2018), s. [56]-65
Język: en
Słowa kluczowe:
Georges Didi‑Huberman
imprint
originality
curating
Centre Georges Pompidou
anachronism
Aby Warburg
Georges Didi-Huberman
odcisk
oryginalność
kuratorstwo
Centre Georges Pompidou
anachronizm
Aby Warburg
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In this essay, I undertake an analysis of the first exhibition curated by Didi‑ Huberman, L’Empreinte (Imprint), which took place in Centre Pompidou in 1997. In this project, the French philosopher and art historian intentionally bypassed the usual products of artmaking, instead choosing to focus on what is left alongside this process. The project in Centre Pompidou transferred the technique of imprinting into the context of art of the 20th-century, investigating the tactile transmission of form from one surface to another. I will examine how Didi‑Huberman’s attempt was influenced by the notion of survivance of forms, formulated by Aby Warburg, and how it offers an alternative to traditional approaches to original/ copy issue.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12035
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2018, Studia de Arte et Educatione 13

Powiązane pozycje

Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.

  • La symbolique du miroir dans „Bruges-la-Morte” de Georges Rodenbach 

    Pychowska, Joanna (1988)
    Bruges-la-Morte jest powieścią, w której dominuje symbolika zwierciadła. Motyw ten przewija się w powieści pod różnymi postaciami, np. lustra, okien, portretów, oczu a przede wszystkim wody (zarówno stojącej, jak i ...
  • Georg-Siegfried Kawerau jako prekursor współczesnej dydaktyki historii 

    Centkowski, Jerzy (2005)
    Georg-Siegfried Kawerau (1886-1936) was the co-founder and one of the chief representatives of the German pedagogy and didactics of history of the times of the Weimar Republic. Ideologically connected with social-democracy, ...
  • Georg Arnold, Gustav Stresemann und die Problematik der deutschen Ostgrenzen (recenzja) 

    Kłusek, Mirosław (2005)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image