Show simple item record

dc.contributor.authorKaźmierczak, Małgorzatapl
dc.date.accessioned2023-06-13T10:07:14Z
dc.date.available2023-06-13T10:07:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 243. Studia de Arte et Educatione 12 (2017), s. [5]-16pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12128
dc.description.abstractArtykuł jest przeglądem historycznym festiwali sztuki performance, organizowanych od lat 60. do czasów współczesnych w wybranych krajach Europy, obu Ameryk i Azji. W tekście wymieniono ok. 120 festiwali organizowanych jednorazowo i cyklicznie, nacisk położony jest jednak na początki tworzenia się sieci festiwalowej. Festiwale sztuki performance to w większości wydarzenia międzynarodowe i niemal w stu procentach organizowane przez artystów-performerów. Udział w festiwalach wymaga fizycznej obecności artysty, a zatem życiorys artystyczny każdego z uczestników jest jednocześnie historią jego podróży, a także tworzenia sieci i osobistych relacji pomiędzy artystami. Budują one rizomatyczną sieć, która określa, co jest sztuką performance, a co nią nie jest – tworząc jej podstawy teoretyczne, a także dokonuje procesu wartościowania, czyli działa tak jak instytucja sztuki w rozumieniu Artura Danto i George’a Dickiego.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectperformance arten
dc.subjectfestivals of performance arten
dc.subjectsztuka performancepl
dc.subjectfestiwal sztuki performancepl
dc.titleThe network of performance art festivals as an independent art institution – a historical surveyen
dc.title.alternativeZarys historyczny funkcjonowania festiwali performansu jako niezależnych przestrzeni sztukipl
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record