dc.contributor.author | Kaźmierczak, Małgorzata | pl |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T10:07:14Z | |
dc.date.available | 2023-06-13T10:07:14Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 243. Studia de Arte et Educatione 12 (2017), s. [5]-16 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12128 | |
dc.description.abstract | Artykuł jest przeglądem historycznym festiwali sztuki performance, organizowanych od lat
60. do czasów współczesnych w wybranych krajach Europy, obu Ameryk i Azji. W tekście
wymieniono ok. 120 festiwali organizowanych jednorazowo i cyklicznie, nacisk położony
jest jednak na początki tworzenia się sieci festiwalowej. Festiwale sztuki performance to
w większości wydarzenia międzynarodowe i niemal w stu procentach organizowane przez
artystów-performerów. Udział w festiwalach wymaga fizycznej obecności artysty, a zatem
życiorys artystyczny każdego z uczestników jest jednocześnie historią jego podróży, a także
tworzenia sieci i osobistych relacji pomiędzy artystami. Budują one rizomatyczną sieć, która
określa, co jest sztuką performance, a co nią nie jest – tworząc jej podstawy teoretyczne,
a także dokonuje procesu wartościowania, czyli działa tak jak instytucja sztuki w rozumieniu
Artura Danto i George’a Dickiego. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.subject | performance art | en |
dc.subject | festivals of performance art | en |
dc.subject | sztuka performance | pl |
dc.subject | festiwal sztuki performance | pl |
dc.title | The network of performance art festivals as an independent art institution – a historical survey | en |
dc.title.alternative | Zarys historyczny funkcjonowania festiwali performansu jako niezależnych przestrzeni sztuki | pl |
dc.type | Article | pl |