• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2017, Studia de Arte et Educatione 12
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2017, Studia de Arte et Educatione 12
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The political (in) landscape and post-Occupy art practices

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The political (in) landscape... (397.0KB)
Autor:
Kolenda, Karolina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 243. Studia de Arte et Educatione 12 (2017), s. [79]-91
Język: en
Słowa kluczowe:
landscape
Occupy movement
Land Art
krajobraz
ruch Occupy
Land Art
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Artykuł dotyczy politycznych aspektów land artu oraz stara się odpowiedzieć na pytanie, na ile współczesny klimat artystyczny i polityczny wytworzył sytuację, w której naturalnym kontekstem dla tworzenia politycznych wypowiedzi artystycznych dotyczących całości sfery publicznej jest kontekst miejski. Na przykładzie wybranych, klasycznych realizacji sztuki ziemi, powstałych w środowisku miejskim (autorstwa Alana Sonfista, hermana de Vriesa, Andy’ego Goldsworthy’ego, Josepha Beuysa, Agnes Denes), rozpatrywana jest kwestia tego, na ile uniwersalny wymiar mogą mieć wypowiedzi polityczne land artu, a na ile ich zasięg ogranicza tradycyjne odniesienie wyłącznie do kwestii zagrożeń dla środowiska naturalnego. Kwestia ta pozwala następnie przyjrzeć się temu, jakiego rodzaju zmianę w postrzeganiu zarówno sztuki ziemi, jak i politycznych wypowiedzi artystów, przyniosły wydarzenia z 11 września 2001. Na przykładzie wybranych praktyk artystycznych (m.in. cyklu wystaw organizowanych przez Nato Thomasa w North Adams, badań Trevora Paglena, prac Jennifer Allory i Guillermo Calzadilli), analizowana jest to, jak obraz natury komplikuje jej związek z konfliktem politycznym po wydarzeniach z 11 września. Przykład stanowią wybrane działania artystyczne i instytucjonalne po wydarzeniach związanych z protestami i innymi akcjami ruchu Occupy. Kontekst dla nich stanowią protesty społeczne w Nowym Jorku, a także wywołane w tym mieście przez huragan Sandy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12134
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2017, Studia de Arte et Educatione 12
  • Artykuły naukowe (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image