Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWincenciak, Katarzynapl
dc.date.accessioned2023-06-13T11:29:53Z
dc.date.available2023-06-13T11:29:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 243. Studia de Arte et Educatione 12 (2017), s. [108]-118pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12137
dc.description.abstractThe article brings a closer look at examples of Władyslaw Hasior photo-documentary practice of objects in public spaces during communist period in Poland. The text concentrates on the sociological context, which was a kind of exodus that took place in the first after World War II years, when citizens lived in the rural area moved to the cities. This mixing the social strata caused the damage to traditional folks art but also brought what might be called a “new folklore”. Although this area, was beyond interest of researchers and designers. We get a closer look to some set of slides Hasior made and analyze purpose of the objects that he pictured.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectWładysław Hasiorpl
dc.subjectfotografia dokumentalnapl
dc.subjectarchiwum Hasiorapl
dc.subjectprzestrzeń publicznapl
dc.subjectestetyzacja przestrzeni publicznejpl
dc.subjectWładysław Hasioren
dc.subjectdocumentary photosen
dc.subjectHasior’s archiveen
dc.subjectpublic spaceen
dc.subjectanesthetization of public spaceen
dc.titlePomiędzy sztuką ludową, propagandą a surrealizmem Jak widział przestrzeń publiczną Władysław Hasiorpl
dc.title.alternativeBetween a folk art, propaganda and Surrealism. Public space in view of Władysław Hasioren
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord