„Gdy jeden uśmiech wywołuje tyle radości, warto zadbać o niego z Colgate”. Leksykalny obraz zębów i uśmiechu w opisach reklamowych pasty Colgate
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Smerecka, Honorata
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 319, Studia de Cultura 13 (1) (2021), s. [124]-139
Język: pl
Słowa kluczowe:
zębyuśmiech
pasta do zębów
opis reklamowy
teeth
smile
toothpaste
advertising descrip
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W artykule przedstawiony został leksykalny obraz zębów oraz uśmiechu na podstawie opisów marketingowych past do
zębów firmy Colgate. W zebranym materiale badawczym scharakteryzowano określenia dotyczące zębów i uśmiechu, a
także dokonano analizy poszczególnych wyrażeń związanych z omawianymi leksemami. Zwrócono też uwagę na konkretne
chwyty marketingowe oraz różnorodne stylistycznie opisy produktu. Podsumowując, zaakcentowano, że producenci past
do zębów skupiają się na zareklamowaniu prozdrowotnych funkcji towaru, przekonują o skuteczności i szybkim
działaniu produktu. The article presents a lexical picture of teeth and smile based on the marketing descriptions of Colgate
toothpastes. In the collected research material, the terms concerning teeth and smile were characterized and
individual expressions related to the discussed nouns were analyzed. In addition, attention was paid to specific
marketing tricks and stylistically diverse product descriptions. To sum up, it was emphasized that the
manufacturers of toothpastes focus on advertising the pro-healthy functions of the product, convincing about the
effectiveness and fast action of the product.