dc.contributor.author | Sierzputowski, Konrad | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T07:04:32Z | |
dc.date.available | 2023-07-04T07:04:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 334, Studia de Cultura 13 (2) (2021), s. [21]-34 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12206 | |
dc.description.abstract | In this article, I want to present trans(human) Cher and Anohni’s voice qualities. Both singers represent ambiguous
and queer forms of femininity that denaturalizes the concept of gender and entangles the listener into a
transgressive aesthetic experience. By using the cyborg metaphor proposed by Donna Haraway and the concept of the
grain of voice by Roland Barthes, I want to show how a female voice can become a critical form of resistance to the
patriarchal and misogynistic conception of femininity. | en |
dc.description.abstract | W niniejszym artykule chcę zaprezentować właściwości trans(ludzkich) głosów Cher i Anohni. Obie piosenkarki
reprezentują niejednoznaczne i queerowe formy kobiecości, która denaturalizuje pojęcie płci oraz wikła odbiorcę w
transgresywne doświadczenie estetyczne. Przy użyciu metafory cyborga zaproponowanej przez Donnę Haraway oraz
koncepcji ziarna głosu Rolanda Barthesa chcę pokazać, jak kobiecy głos może stać się krytyczną formą oporu wobec
patriarchalnej i mizoginistycznej koncepcji kobiecości. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.subject | femininity | en |
dc.subject | transgender | en |
dc.subject | voice | en |
dc.subject | grain | en |
dc.subject | transhumanism | en |
dc.subject | kobiecość | pl |
dc.subject | transgender | pl |
dc.subject | głos | pl |
dc.subject | ziarno | pl |
dc.subject | transhumanizm | pl |
dc.title | The Future is Female! Trans(human) Voices of Cher and Anohni | en |
dc.title.alternative | Przyszłość jest kobietą! Trans(ludzkie) głosy Cher i Anohni | pl |
dc.type | Article | pl |