Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSierzputowski, Konradpl
dc.date.accessioned2023-07-04T07:04:32Z
dc.date.available2023-07-04T07:04:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 334, Studia de Cultura 13 (2) (2021), s. [21]-34pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12206
dc.description.abstractIn this article, I want to present trans(human) Cher and Anohni’s voice qualities. Both singers represent ambiguous and queer forms of femininity that denaturalizes the concept of gender and entangles the listener into a transgressive aesthetic experience. By using the cyborg metaphor proposed by Donna Haraway and the concept of the grain of voice by Roland Barthes, I want to show how a female voice can become a critical form of resistance to the patriarchal and misogynistic conception of femininity.en
dc.description.abstractW niniejszym artykule chcę zaprezentować właściwości trans(ludzkich) głosów Cher i Anohni. Obie piosenkarki reprezentują niejednoznaczne i queerowe formy kobiecości, która denaturalizuje pojęcie płci oraz wikła odbiorcę w transgresywne doświadczenie estetyczne. Przy użyciu metafory cyborga zaproponowanej przez Donnę Haraway oraz koncepcji ziarna głosu Rolanda Barthesa chcę pokazać, jak kobiecy głos może stać się krytyczną formą oporu wobec patriarchalnej i mizoginistycznej koncepcji kobiecości.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectfemininityen
dc.subjecttransgenderen
dc.subjectvoiceen
dc.subjectgrainen
dc.subjecttranshumanismen
dc.subjectkobiecośćpl
dc.subjecttransgenderpl
dc.subjectgłospl
dc.subjectziarnopl
dc.subjecttranshumanizmpl
dc.titleThe Future is Female! Trans(human) Voices of Cher and Anohnien
dc.title.alternativePrzyszłość jest kobietą! Trans(ludzkie) głosy Cher i Anohnipl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord