• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2021, Studia de Cultura 13
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2021, Studia de Cultura 13
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

“I Disagree”: Narratives of Empowerment in Poppy’s Project

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
“I Disagree”: Narratives... (242.8KB)
Autor:
Kaszuba, Dawid
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 334, Studia de Cultura 13 (2) (2021), s. [57]-71
Język: en
Słowa kluczowe:
narratives of empowerment
the Internet culture
personae
women in metal
post-genre aesthetics
narracje emancypacyjne
kultura Internetu
persona
kobiety w metalu
estetyka post-genre
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In this article I shall examine how Poppy uses her extreme grotesque effect to construct visual, audial and lyrical narratives of empowerment - in gender, personal, and musical context. I shall shed a light on the way her self- awareness as a female vocalist deconstructs the image of ‘metal woman’ - through subversive combination of hyperfeminine image with aggressive music and involved lyrics - to expose excluding paradigms which determine female presence in metal. Finally, I shall show how her post-genre aesthetics undermines hardened determinants of what is, and what is not ‘metal’.
 
W niniejszym artykule zbadam, w jaki sposób Poppy używa ekstremalnego efektu groteski by skonstruować wizualną, audialną i liryczną narrację emancypacyjną - w kontekście genderowym, osobistym i muzycznym. Zanalizuję sposób, w jaki samoświadomość Poppy jako wokalistki dekonstruuje wizerunek „metalowej kobiety” - poprzez subwersywne połączenie hiperkobiecego wizerunku z agresywną muzyką i zaangażowanymi tekstami - by obnażyć wykluczające paradygmaty warunkujące kobiecą obecność w metalu. Wykażę, jak jej estetyka “post-genre” podważa skostniałe wyznaczniki tego, co jest, a co nie jest “metalem”.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12209
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2021, Studia de Cultura 13

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image