“I Disagree”: Narratives of Empowerment in Poppy’s Project
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kaszuba, Dawid
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 334, Studia de Cultura 13 (2) (2021), s. [57]-71
Język: en
Słowa kluczowe:
narratives of empowermentthe Internet culture
personae
women in metal
post-genre aesthetics
narracje emancypacyjne
kultura Internetu
persona
kobiety w metalu
estetyka post-genre
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
In this article I shall examine how Poppy uses her extreme grotesque effect to construct visual, audial and lyrical
narratives of empowerment - in gender, personal, and musical context. I shall shed a light on the way her self-
awareness as a female vocalist deconstructs the image of ‘metal woman’ - through subversive combination of
hyperfeminine image with aggressive music and involved lyrics - to expose excluding paradigms which determine
female presence in metal. Finally, I shall show how her post-genre aesthetics undermines hardened determinants of
what is, and what is not ‘metal’. W niniejszym artykule zbadam, w jaki sposób Poppy używa ekstremalnego efektu groteski by skonstruować wizualną,
audialną i liryczną narrację emancypacyjną - w kontekście genderowym, osobistym i muzycznym. Zanalizuję sposób, w
jaki samoświadomość Poppy jako wokalistki dekonstruuje wizerunek „metalowej kobiety” - poprzez subwersywne
połączenie hiperkobiecego wizerunku z agresywną muzyką i zaangażowanymi tekstami - by obnażyć wykluczające
paradygmaty warunkujące kobiecą obecność w metalu. Wykażę, jak jej estetyka “post-genre” podważa skostniałe
wyznaczniki tego, co jest, a co nie jest “metalem”.