Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTuoriniemi, Francespl
dc.date.accessioned2023-07-05T06:47:34Z
dc.date.available2023-07-05T06:47:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 344, Studia de Cultura 13 (3) (2021), s. [6]-21pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12217
dc.description.abstractThis paper examines the impact of sacrificing queerness when adapting comics into films, which cater to wider audiences - specifically, queer elision in Ryan Coogler’s Black Panther (2018) and illusions of queerness in Patty Jenkins’ Wonder Woman (2017). The difference between elision and illusion is crucial, and so approached using different analytical modes. Black Panther’s analysis is rooted in the production process, exploring how/why queerness is erased by drawing comparisons to the explicit queerness of Ta-Nehisi Coates and Roxanne Gay’s comics. The analysis of Wonder Woman focuses on in-depth textual analysis of both Greg Rucka’s comics and Jenkins’s film to illustrate how queer illusions functions across media. Despite these films being hailed as progressive, this paper illuminates how motivations to hide queerness when moving to wider audiences are rooted in homophobia and protecting profit margins.en
dc.description.abstractNiniejszy artykuł bada wpływ poświęcania queerowości w trakcie procesu adaptacji komiksu w produkcji filmowej skierowanej do szerszej publiczności - w szczególności elizję (pominięcie) queerowości w Czarnej panterze Ryana Cooglera (2018) i iluzje queerowości w Wonder Woman (2017) Patty Jenkins. Różnica między elizją (pominięciem) a iluzją jest kluczowa i dlatego stosuję w odniesieniu do nich różne podejścia analityczne. Analiza Czarnej Pantery jest zakorzeniona w procesie produkcji, unaocznia, w jaki sposób / dlaczego queer jest wymazywany przez porównanie do wyraźnej queerowości komiksów Ta-Nehisi Coates i Roxanne Gay. Fragment o Wonder Woman skupia się na dogłębnej analizie tekstu, zarówno komiksu Grega Rucki, jak i filmu Jenkinsa, aby pokazać, jak queerowe iluzje funkcjonują w różnych mediach. Pomimo że filmy te zostały okrzyknięte progresywnymi, niniejszy artykuł wyjaśnia, w jaki sposób motywacje do ukrywania queer w produkcjach skierowanych do szerszej publiczności są zakorzenione w homofobii i w dążeniu do zysku.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectqueeren
dc.subjectcomicsen
dc.subjectcomic-book moviesen
dc.subjectsuperheroesen
dc.subjectMarvelen
dc.subjectDCen
dc.subjectWonder Womanen
dc.subjectBlack Pantheren
dc.subjectfilm adaptationsen
dc.subjecthomosexualityen
dc.subjectqueerpl
dc.subjectkomiksypl
dc.subjectfilmy komiksowepl
dc.subjectsuperbohaterowiepl
dc.subjectMarvelpl
dc.subjectDCpl
dc.subjectWonder Womanpl
dc.subjectCzarna Panterapl
dc.subjectadaptacje filmowepl
dc.subjecthomoseksualizmpl
dc.titleElisions & Illusions of Queerness: What Sacrifices Are Made in Appeals to a Mass Audience?en
dc.title.alternativeElizje i iluzje queerowości. Co poświęcamy, odwołując się do masowej publiczności?pl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord