Kultura w czasie pandemii. Rekonesans dotyczący pierwszych miesięcy funkcjonowania technologicznie zapośredniczonej muzyki w warunkach izolacji
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Nożyński, Szymon
Okólski, Marek
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 346, Studia de Cultura 13 (4) (2021), s. [63]-79
Język: pl
Słowa kluczowe:
lockdown versionsmuzyka
pandemia
koncerty
homerecording
lockdown versions
homerecording
music
pandemic
concerts
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Artykuł skupia się na funkcjonowaniu muzyki w sytuacji pandemicznej izolacji. Zawiera przykłady zapośredniczonej
technologicznie dźwiękowej aktywności, zarówno po stronie twórców, jak i odbiorców. W polu zainteresowania autorów
znalazły się między innymi: homerecording, amatorskie teledyski, domowe covery i wszelkie inne wykonania online,
formuła one-man band, pandemiczne playlisty, akcje internetowe oraz lockdown versions, jako nowe zjawisko muzyczne
w sieci. W tekście przedstawiono wiele spostrzeżeń związanych z funkcjonowaniem kultury muzycznej, wystrzegano się
sądów krytyczno-wartościujących względem muzyki. The article focuses on the functioning of music in a situation of pandemic isolation. It contains examples of
technologically mediated sound activity, both on the part of creators and recipients. The authors’ field of
interest includes, among others: homerecording, amateur music videos, home covers and all other online
performances, one-man band formula, pandemic playlists, internet actions and lockdown versions as a new musical
phenomenon. The text presents many observations related to the functioning of musical culture, avoiding critical
and value judgments about music.