Wpływ pandemii na branżę beauty. Analiza komunikacji marek sektora beauty w mediach społecznościowych
View/ Open
Author:
Nessler, Sylwia
Ptaszek, Agata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 346, Studia de Cultura 13 (4) (2021), s. [95]-107
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
media społecznościowesektor mody
pandemia
social media
fashion sector
pandemic
Date: 2021
Metadata
Show full item recordAbstract
Pandemia wirusa SARS-CoV-2 zatrzymała gospodarkę i wymusiła jej całkowitą reorganizację. Branże kreatywne każdego
dnia walczą o podtrzymanie produkcji, zachowanie ciągłości finansowej i przeorganizowanie swoich struktur tak, aby
dostosować się do prężnie rozwijającej się sprzedaży w trybie online. Te zmiany spowodowały wzrost znaczenia social
mediów, influencer marketingu i e-commerce. Praca została oparta na analizie zmian, które zaszły w branży modowej
podczas pandemii. Analizie poddano działania marek z branży modowej i sektora beauty w kampaniach internetowych i
na kanałach w social mediach. The SARS-CoV-2 virus pandemic has halted the economy and forced its complete reorganization. Every day creative
industries struggle to maintain production, financial continuity and reorganize their structures to adapt to the
rapidly growing online sales. These changes have increased the importance of social media, influencer marketing and
e-commerce. This work is based on the analysis of the changes that took place in the fashion industry during the
pandemic. The activities of brands from the fashion and beauty sectors in online campaigns and social media
channels were analyzed.