Viral challenges as a new form of museums’ activity in social media
View/ Open
Author:
Sawczuk, Magdalena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 348, Studia de Cultura 14 (1) (2022), s. [57]-75
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
activitychallenge
museum
social media
aktywność
media społecznościowe
muzeum
wyzwania
Date: 2022
Metadata
Show full item recordAbstract
Due to the new social media channels as well as an increase of content created, growingly important is a creative
approach to the content creation. One way is the forming of the viral content and challenges. The pandemic time
revealed that museums undertake unstandardized activities and take up the challenges. The research aim was to
analyze museums’ activities in viral social media challenges. The qualitative content analysis method was conducted
to realize the assumed aim. Findings revealed that although such activity is rather occasional, it is always
consistent with the museums’ core topics and social actions. The participation in challenges revealed also the
importance of building relations with organizations. Wobec nowych kanałów społecznościowych i wzrostu tworzonych treści coraz istotniejsze jest kreatywne tworzenie
treści. Jednym ze sposobów jest tworzenie treści i wyzwań wirusowych. Czas pandemii pokazał, że także muzea próbują
niestandardowych form aktywności i podejmują wyzwania. Celem badania była analiza aktywności muzeów w wyzwaniach
sieciowych. Do jego realizacji zastosowano jakościową analizę treści. Wyniki wykazały, że chociaż aktywność jest
względnie rzadko podejmowana, to zawsze jest ona spójna z merytoryką muzeum i z działalnością społeczną. Udział w
wyzwaniach pokazuje też, że budowanie relacji z organizacjami jest coraz istotniejsze.