Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojciechowski, Łukasz P.pl
dc.contributor.authorFichnová, Katarínapl
dc.date.accessioned2023-07-14T06:06:34Z
dc.date.available2023-07-14T06:06:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350, Studia de Cultura 14 (2) (2022), s. [22]-46pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12260
dc.description.abstractThis paper introduces unconventional forms and technology of digital communication, which guerilla and ambient marketing communication utilize to implement strategies of communi-cation with clients. It presents specifics of the mentioned types of communication, pointing out creativity and its remarkable unique attributes (originality, the element of surprise, effectivity and others). In our selection of 300 respondents, differences in subjective perception of attributes were identified in ambient marketing communication and in classical creative form of marketing communication. Our paper characterizes strategies and visual techniques used in them, and new technologies implementing the element of surprise for creation of positive emotions. With the use of selected examples, we illustrate possibilities for digital communication with implemented communication strategies. At the end, we offer our own synthesized scheme of creativity levels in marketing communication addressing the special importance of creativity, with a regard to the new technologies and with an investigative approach towards the ambient and guerilla marketing communications using these new technologies at the set levels.en
dc.description.abstractArtykuł przedstawia niekonwencjonalne formy i technologie komunikacji cyfrowej, które partyzancka i ambientowa komunikacja marketingowa wykorzystuje do realizacji strategii komunikacyjnych klienta. Przedstawia specyfikę tych rodzajów komunikacji, wskazując na kreatywność jako ich immanentny składnik wraz z jej podstawowymi atrybutami (oryginalność, perswazyjność, użyteczność itp.). Na próbie 300 respondentów zidentyfikowano różnice w subiektywnym postrzeganiu atrybutów komunikacji marketingowej typu ambient i klasycznej kreatywnej formy komunikacji marketingowej. W artykule scharakteryzowano strategie i techniki wizualne oraz nowe technologie wykorzystywane w nich do wywołania efektów zaskoczenia i wywoływania pozytywnych emocji. Wybrane przykłady ilustrują możliwości komunikacji cyfrowej w ramach realizacji strategii komunikacyjnej. Proponujemy również własny schemat syntetyzujący poziomy kreatywności komunikacji marketingowej pod względem istotnych składników kreatywności z uwzględnieniem nowych technologii oraz miejsca komunikacji ambientowej i partyzanckiej z wykorzystaniem technologii na tych poziomach.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectambient marketing communicationen
dc.subjectguerilla marketingen
dc.subjectnew technologiesen
dc.subjectcreativityen
dc.subjectoriginalityen
dc.subjecteffectivityen
dc.subjectambientowa komunikacja marketingowapl
dc.subjectguerilla marketingpl
dc.subjectnowe technologiepl
dc.subjectkreatywnośćpl
dc.subjectoryginalnośćpl
dc.subjectskutecznośćpl
dc.titleNew technologies and ambient marketing communicationen
dc.title.alternativeNowe technologie i ambientowa komunikacja marketingowapl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord