dc.contributor.author | Wojciechowski, Łukasz P. | pl |
dc.contributor.author | Fichnová, Katarína | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-14T06:06:34Z | |
dc.date.available | 2023-07-14T06:06:34Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350, Studia de Cultura 14 (2) (2022), s. [22]-46 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12260 | |
dc.description.abstract | This paper introduces unconventional forms and technology of digital communication, which guerilla and ambient
marketing communication utilize to implement strategies of communi-cation with clients. It presents specifics of
the mentioned types of communication, pointing out creativity and its remarkable unique attributes (originality,
the element of surprise, effectivity and others). In our selection of 300 respondents, differences in subjective
perception of attributes were identified in ambient marketing communication and in classical creative form of
marketing communication. Our paper characterizes strategies and visual techniques used in them, and new
technologies implementing the element of surprise for creation of positive emotions. With the use of selected
examples, we illustrate possibilities for digital communication with implemented communication strategies. At the
end, we offer our own synthesized scheme of creativity levels in marketing communication addressing the special
importance of creativity, with a regard to the new technologies and with an investigative approach towards the
ambient and guerilla marketing communications using these new technologies at the set levels. | en |
dc.description.abstract | Artykuł przedstawia niekonwencjonalne formy i technologie komunikacji cyfrowej, które partyzancka i ambientowa
komunikacja marketingowa wykorzystuje do realizacji strategii komunikacyjnych klienta. Przedstawia specyfikę tych
rodzajów komunikacji, wskazując na kreatywność jako ich immanentny składnik wraz z jej podstawowymi atrybutami
(oryginalność, perswazyjność, użyteczność itp.). Na próbie 300 respondentów zidentyfikowano różnice w subiektywnym
postrzeganiu atrybutów komunikacji marketingowej typu ambient i klasycznej kreatywnej formy komunikacji
marketingowej. W artykule scharakteryzowano strategie i techniki wizualne oraz nowe technologie wykorzystywane w
nich do wywołania efektów zaskoczenia i wywoływania pozytywnych emocji. Wybrane przykłady ilustrują możliwości
komunikacji cyfrowej w ramach realizacji strategii komunikacyjnej. Proponujemy również własny schemat syntetyzujący
poziomy kreatywności komunikacji marketingowej pod względem istotnych składników kreatywności z uwzględnieniem
nowych technologii oraz miejsca komunikacji ambientowej i partyzanckiej z wykorzystaniem technologii na tych
poziomach. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.subject | ambient marketing communication | en |
dc.subject | guerilla marketing | en |
dc.subject | new technologies | en |
dc.subject | creativity | en |
dc.subject | originality | en |
dc.subject | effectivity | en |
dc.subject | ambientowa komunikacja marketingowa | pl |
dc.subject | guerilla marketing | pl |
dc.subject | nowe technologie | pl |
dc.subject | kreatywność | pl |
dc.subject | oryginalność | pl |
dc.subject | skuteczność | pl |
dc.title | New technologies and ambient marketing communication | en |
dc.title.alternative | Nowe technologie i ambientowa komunikacja marketingowa | pl |
dc.type | Article | pl |