Sztuczny człowiek w internecie. Kim są wirtualni influencerzy?
View/ Open
Author:
Łukomska, Maria
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350, Studia de Cultura 14 (2) (2022), s. [63]-75
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
wirtualny influencersztuczny człowiek
influencer
media społecznościowe
wirtualni ludzie
virtual influencer
artifical human
influencer
social media
virtual humans
Date: 2022
Metadata
Show full item recordAbstract
Artykuł przedstawia fenomen wirtualnych influencerów, którzy zyskują popularność dzięki swojej aktywności w
popkulturze i w mediach społecznościowych. Jego celem jest uporządkowanie dotychczasowej wiedzy na ich temat. W
celu zilustrowania zagadnienia za pomocą metody studium przypadku w artykule opisana została instagramowa gwiazda
Miquela i influencerzy z Aww Inc. Na wybranych przykładach zaprezentowano modele i sposoby funkcjonowania tych
bytów w dzisiejszych czasach. This article discusses the phenomenon of virtual influencers who gain popularity through their activities in pop
culture and social media. Its goal is to systematize existing knowledge on the topic. In order to illustrate the
issue with the usage of the case study method, the article describes Instagram star Miquela and the influencers
from Aww Inc. On selected examples the author presents models and ways in which these entities function today.