Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzapska, Martynapl
dc.date.accessioned2023-07-14T06:48:00Z
dc.date.available2023-07-14T06:48:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350, Studia de Cultura 14 (2) (2022), s. [106]-120pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12265
dc.description.abstractArtykuł omawia pojęcie modów do gier wideo, ich znaczenie dla branży gamingowej oraz wybrane aspekty prawne z punktu widzenia prawa polskiego, a także umów licencyjnych użytkownika końcowego (EULA). Wnioskiem końcowym jest, że w aktualnym stanie prawnym to EULA wyznaczają status prawny modów poprzez regulowanie praw deweloperów gier do modów stworzonych przez graczy. Mody są zjawiskiem złożonym, co utrudnia ich jednoznaczną klasyfikację prawną. Z uwagi na ich popularność i wpływ na branżę gier wideo deweloperzy dążą do zapewnienia sobie prawnej możliwości korzystania z modów.pl
dc.description.abstractThe article discusses the concept of video game mods, their importance for the gaming industry and selected legal aspects from the point of view of Polish law and End User License Agreements (EULA). The conclusion is that in the current legal state it is the EULAs that determine the legal status of mods by regulating the rights of game developers to mods created by gamers. Mods are a complex phenomenon, which makes their unambiguous legal classification difficult. Because of their popularity and impact on the video game industry, developers seek legal standing to use mods.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectgra wideopl
dc.subjectmodypl
dc.subjectgraczepl
dc.subjectprawa autorskiepl
dc.subjectEULApl
dc.subjectEULAen
dc.subjectvideo gameen
dc.subjectmodsen
dc.subjectgamersen
dc.subjectcopyrighten
dc.titleMODYfikacje gier – wybrane aspekty prawnepl
dc.title.alternativeVideo games modding – selected legal aspectsen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord