• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MODYfikacje gier – wybrane aspekty prawne

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
MODYfikacje gier... (1.750MB)
Autor:
Czapska, Martyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350, Studia de Cultura 14 (2) (2022), s. [106]-120
Język: pl
Słowa kluczowe:
gra wideo
mody
gracze
prawa autorskie
EULA
EULA
video game
mods
gamers
copyright
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Artykuł omawia pojęcie modów do gier wideo, ich znaczenie dla branży gamingowej oraz wybrane aspekty prawne z punktu widzenia prawa polskiego, a także umów licencyjnych użytkownika końcowego (EULA). Wnioskiem końcowym jest, że w aktualnym stanie prawnym to EULA wyznaczają status prawny modów poprzez regulowanie praw deweloperów gier do modów stworzonych przez graczy. Mody są zjawiskiem złożonym, co utrudnia ich jednoznaczną klasyfikację prawną. Z uwagi na ich popularność i wpływ na branżę gier wideo deweloperzy dążą do zapewnienia sobie prawnej możliwości korzystania z modów.
 
The article discusses the concept of video game mods, their importance for the gaming industry and selected legal aspects from the point of view of Polish law and End User License Agreements (EULA). The conclusion is that in the current legal state it is the EULAs that determine the legal status of mods by regulating the rights of game developers to mods created by gamers. Mods are a complex phenomenon, which makes their unambiguous legal classification difficult. Because of their popularity and impact on the video game industry, developers seek legal standing to use mods.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12265
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2022, Studia de Cultura 14

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image