MODYfikacje gier – wybrane aspekty prawne
Oglądaj/
Autor:
Czapska, Martyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350, Studia de Cultura 14 (2) (2022), s. [106]-120
Język: pl
Słowa kluczowe:
gra wideomody
gracze
prawa autorskie
EULA
EULA
video game
mods
gamers
copyright
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Artykuł omawia pojęcie modów do gier wideo, ich znaczenie dla branży gamingowej oraz wybrane aspekty prawne z 
punktu widzenia prawa polskiego, a także umów licencyjnych użytkownika końcowego (EULA). Wnioskiem końcowym jest, 
że w aktualnym stanie prawnym to EULA wyznaczają status prawny modów poprzez regulowanie praw deweloperów gier do 
modów stworzonych przez graczy. Mody są zjawiskiem złożonym, co utrudnia ich jednoznaczną klasyfikację prawną. Z 
uwagi na ich popularność i wpływ na branżę gier wideo deweloperzy dążą do zapewnienia sobie prawnej możliwości 
korzystania z modów. The article discusses the concept of video game mods, their importance for the gaming industry and selected legal 
aspects from the point of view of Polish law and End User License Agreements (EULA). The conclusion is that in the 
current legal state it is the EULAs that determine the legal status of mods by regulating the rights of game 
developers to mods created by gamers. Mods are a complex phenomenon, which makes their unambiguous legal 
classification difficult. Because of their popularity and impact on the video game industry, developers seek legal 
standing to use mods. 

