• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Heaviness: A Key Concept of Metal Music Through the Lens of Deleuzian Philosophy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Heaviness: A Key Concept... (201.7KB)
Autor:
Volák, Vojtěch
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 357, Studia de Cultura 14 (3) (2022), s. [53]-62
Język: en
Słowa kluczowe:
metal music
heaviness
intensity
percept
affect
muzyka metalowa
ciężkość
intensywność
percepcja
afekt
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This work focuses on the concept of heaviness and its use in the context of metal music. It first examines the concept in the works of other academics interested in metal music and then seeks to find a common point of convergence between the various definitions of heaviness through Deleuzian and Deleuze-Guattarian philosophy. In doing so, this thesis brings together both a cultural approach to the study of music and an ecological approach, creating a cognitive-semiotic conception of heaviness as a perplexity of the physical-spatial properties of sound and the listener’s musical experience.
 
W artykule skoncentrowano się na pojęciu ciężkości i jego wykorzystaniu w kontekście muzyki metalowej. Najpierw analizowano tę kategorię w pracach innych badaczy zainteresowanych muzyką metalową, a następnie starano się znaleźć punkt zbieżności pomiędzy różnymi definicjami ciężkości poprzez filozofię Gilles‘a Deleuze'a i filozofię Deleuzo- Guattariańską. W ten sposób w pracy połączono zarówno kulturowe podejście do badania muzyki, jak i podejście ekologiczne, tworząc poznawczo-semiotyczną koncepcję ciężkości jako ambaras fizyczno-przestrzennych właściwości dźwięku i doświadczenia muzycznego słuchacza.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12276
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2022, Studia de Cultura 14

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image