Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPuchovský, Michalpl
dc.date.accessioned2023-07-15T08:02:03Z
dc.date.available2023-07-15T08:02:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 357, Studia de Cultura 14 (3) (2022), s. [72]-90pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12278
dc.description.abstractThis article offers a short introduction to Czech pagan metal. I offer a brief summary of the main trends within the local scene and analyze how Paganism is discursively constructed in the music and lyrics of three bands representing different metal sub-genres: Inferno, Silent Stream of Godless Elegy, and Žrec. I seek answers for some important questions. How do Czech bands approach Paganism? In what ways, if any, is Czech pagan metal unique? Or do Czech pagan metal bands simply copy global trends? How important is spiritual identity in the personal lives of Pagan metal band members? The main theoretical inspirations for the article are Robert Walser’s discursive study of heavy metal and Keith Kahn-Harris’s concept of scene. The analysis of lyrics and music is enhanced by data from ethnological and quantitative research among listeners of Czech Pagan metal music.en
dc.description.abstractOpracowanie prezentuje wprowadzenie do czeskiego pagan metalu. Jego głównym celem jest nie tylko przedstawienie syntetycznego podsumowania głównych trendów na lokalnej scenie, ale także przeanalizowanie, w jaki sposób pogaństwo jest dyskursywnie konstruowane w muzyce i tekstach trzech wybranych zespołów z różnych podgatunków metalu - Inferno, Silent Stream of Godless Elegy i Žrec. Autor poszukuje odpowiedzi na pytania: jak czeskie zespoły podchodzą do pogaństwa? Czy istnieje jakiś unikalny wymiar czeskiego pagan metalu, czy czeskie zespoły tylko kopiują światowe trendy? Jak ważna jest tożsamość duchowa w życiu osobistym członków zespołu pagan-metalowego? Głównymi inspiracjami teoretycznymi wykorzystanymi w artykule są dyskursywne studia heavy metalu Roberta Walsera oraz koncept sceny w ujęciu Keitha Kahna-Harrisa. Analiza tekstów i muzyki wzbogacona została o dane pochodzące z przeprowadzonych przez autora badań etnologicznych i ilościowych wśród słuchaczy czeskiej muzyki pogańskiej.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectcontemporary Paganismen
dc.subjectmetal studiesen
dc.subjectpagan metalen
dc.subjectCzech pagan music sceneen
dc.subjectmetal studiespl
dc.subjectwspółczesne pogaństwopl
dc.subjectpagan metalpl
dc.subjectczeska scena muzyki pogańskiejpl
dc.titleCzech Pagan Metal: A Short Introduction to Major Local Trendsen
dc.title.alternativeCzeski pagan metal: krótkie wprowadzenie do głównych trendów lokalnychpl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord