• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

But what do androids feel about electric sheep? Educating about emotion-related constructs with Blade Runner

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
But what do androids... (412.8KB)
Autor:
Stefanek, Franciszek
Lipka, Justyna
Trynduś, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [30]-44
Język: en
Słowa kluczowe:
Blade Runner
educational methods
emotions
social psychology
movie pedagogy
Blade Runner
metody edukacyjne
emocje
psychologia społeczna
pedagogika
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article addresses issues surrounding emotion regulation in the cult film Blade Runner. The emotional development of the replicants is analyzed regarding social conditions and the stigma associated with functioning in an ultra- capitalist dystopia. This article includes aproposal for practical use of the film and psychological knowledge to conduct emotional regulation workshops based on the concept of psychological work with film.
 
Artykuł poświęcony jest omówieniu zagadnień związanych z regulacją emocji w kultowym filmie Blade Runner. Rozwój emocjonalny replikantów został poddany analizie z uwzględnieniem uwarunkowań społecznych i piętna związanego z funkcjonowaniem w ultrakapitalistycznej dystopii. Niniejszy artykuł zawiera propozycję praktycznego wykorzystania filmu i wiedzy psychologicznej do przeprowadzenia warsztatów z zakresu regulacji emocjonalnej, przygotowanych w oparciu o ideę psychologicznej pracy z filmem.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12286
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2022, Studia de Cultura 14

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image