Forma mocno skondensowana. Kompetencje audiowizualne w dobie TikToka
View/ Open
Author:
Cieśliński, Marek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [45]-54
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
media społecznościowekomunikacja medialna
kompetencje audiowizualne
język filmu
krótkie formy audiowizualne
social media
media communication
audiovisual competencies
film language
short audiovisual forms
Date: 2022
Metadata
Show full item recordAbstract
Dynamika zmian zachodzących w mediach społecznościowych podnosi znaczenie kompetencji audiowizualnych w procesie
edukacyjnym – zwłaszcza wśród studentów szkół wyższych. Obecny system edukacyjny marginalizuje rolę poprawnego i
efektywnego posługiwania się kodem audiowizualnym przez młodzież. Młodzi ludzie nie uczą się w wystarczającym
stopniu zasad stosowania gramatyki filmowej, podczas gdy krótkie formy audiowizualne – wprowadzone w ostatnich
latach przez aplikację TikTok – stały się wiodącym tworzywem komunikacyjnym dla całej generacji. The dynamic changes across social media platforms increase the importance of audiovisual competencies in the
educational process – especially among university students. The current educational system marginalizes the role of
correct and effective use of audiovisual code by young people. Young people are not sufficiently learning the rules
of film grammar even though short audiovisual forms – introduced in recent years by the TikTok app – have become
the leading medium of communication for an entire generation.