Show simple item record

dc.contributor.authorCieśliński, Marekpl
dc.date.accessioned2023-07-17T07:36:45Z
dc.date.available2023-07-17T07:36:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [45]-54pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12287
dc.description.abstractDynamika zmian zachodzących w mediach społecznościowych podnosi znaczenie kompetencji audiowizualnych w procesie edukacyjnym – zwłaszcza wśród studentów szkół wyższych. Obecny system edukacyjny marginalizuje rolę poprawnego i efektywnego posługiwania się kodem audiowizualnym przez młodzież. Młodzi ludzie nie uczą się w wystarczającym stopniu zasad stosowania gramatyki filmowej, podczas gdy krótkie formy audiowizualne – wprowadzone w ostatnich latach przez aplikację TikTok – stały się wiodącym tworzywem komunikacyjnym dla całej generacji.pl
dc.description.abstractThe dynamic changes across social media platforms increase the importance of audiovisual competencies in the educational process – especially among university students. The current educational system marginalizes the role of correct and effective use of audiovisual code by young people. Young people are not sufficiently learning the rules of film grammar even though short audiovisual forms – introduced in recent years by the TikTok app – have become the leading medium of communication for an entire generation.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectmedia społecznościowepl
dc.subjectkomunikacja medialnapl
dc.subjectkompetencje audiowizualnepl
dc.subjectjęzyk filmupl
dc.subjectkrótkie formy audiowizualnepl
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectmedia communicationen
dc.subjectaudiovisual competenciesen
dc.subjectfilm languageen
dc.subjectshort audiovisual formsen
dc.titleForma mocno skondensowana. Kompetencje audiowizualne w dobie TikTokapl
dc.title.alternativeStrongly condensed form. Audiovisual competencies in the TikTok eraen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record