dc.contributor.author | Cieśliński, Marek | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T07:36:45Z | |
dc.date.available | 2023-07-17T07:36:45Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [45]-54 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12287 | |
dc.description.abstract | Dynamika zmian zachodzących w mediach społecznościowych podnosi znaczenie kompetencji audiowizualnych w procesie
edukacyjnym – zwłaszcza wśród studentów szkół wyższych. Obecny system edukacyjny marginalizuje rolę poprawnego i
efektywnego posługiwania się kodem audiowizualnym przez młodzież. Młodzi ludzie nie uczą się w wystarczającym
stopniu zasad stosowania gramatyki filmowej, podczas gdy krótkie formy audiowizualne – wprowadzone w ostatnich
latach przez aplikację TikTok – stały się wiodącym tworzywem komunikacyjnym dla całej generacji. | pl |
dc.description.abstract | The dynamic changes across social media platforms increase the importance of audiovisual competencies in the
educational process – especially among university students. The current educational system marginalizes the role of
correct and effective use of audiovisual code by young people. Young people are not sufficiently learning the rules
of film grammar even though short audiovisual forms – introduced in recent years by the TikTok app – have become
the leading medium of communication for an entire generation. | en |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | media społecznościowe | pl |
dc.subject | komunikacja medialna | pl |
dc.subject | kompetencje audiowizualne | pl |
dc.subject | język filmu | pl |
dc.subject | krótkie formy audiowizualne | pl |
dc.subject | social media | en |
dc.subject | media communication | en |
dc.subject | audiovisual competencies | en |
dc.subject | film language | en |
dc.subject | short audiovisual forms | en |
dc.title | Forma mocno skondensowana. Kompetencje audiowizualne w dobie TikToka | pl |
dc.title.alternative | Strongly condensed form. Audiovisual competencies in the TikTok era | en |
dc.type | Article | pl |