Show simple item record

dc.contributor.authorJuda, Łukaszpl
dc.date.accessioned2023-07-17T07:45:10Z
dc.date.available2023-07-17T07:45:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [55]-66pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12288
dc.description.abstractArtykuł traktuje o umuzykalniającym potencjale, jaki kryją w sobie współczesne audiowizualne media społecznościowe. Uwzględnia też stan systemowej edukacji muzycznej prowadzonej w szkołach. Autor weryfikuje tezę, czy aplikacje, w których cyrkulują lapidarne formy wideo (np. aplikacja TikTok) mogą przyczyniać się do umuzykalnienia młodzieży. W tym celu przytacza konkretne przykłady praktyk muzycznych, które mają miejsce w tych przestrzeniach. Jako główny punkt odniesienia traktuje relacje instytucjonalnie prowadzonej edukacji muzycznej z popkulturą, stojącą w centrum treści cyrkulujących we współczesnych mediach.pl
dc.description.abstractThe article addresses the potential for musical development through contemporary audiovisual social media. It also takes into account the state of music education in schools. The author of the article asks whether applications in which concise video forms circulate (e.g., the TikTok application) can contribute to the musical development of young people. For this purpose, the author provides specific examples of musical practices that take place in these spaces. As the main point of reference, he examines the relationship between institutionally conducted music education and pop culture, which is at the center of the content circulating in contemporary media.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectTikTokpl
dc.subjectmuzykapl
dc.subjectedukacja muzycznapl
dc.subjectmedia społecznościowepl
dc.subjectpopkulturapl
dc.subjectTikToken
dc.subjectmusicen
dc.subjectmusic educationen
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectpop cultureen
dc.titleUmuzykalniający potencjał aplikacji TikTok w kontekście instytucjonalnej edukacji muzycznejpl
dc.title.alternativeThe potential of the TikTok application for musical development in the context of institutional music educationen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record