Gamifikacja w nauce języka obcego online
View/ Open
Author:
Potempska, Justyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [82]-88
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
gamifikacjanauczanie języków obcych
nauczanie online
e‑learning
glottodydaktyka
gamification
language teaching
online teaching
e‑learning
glottodidactics
Date: 2022
Metadata
Show full item recordAbstract
Celem artykułu jest omówienie problematyki metodyczno-dydaktycznej związanej z zastosowaniem gamifikacji podczas
zajęć z języka obcego w formie zdalnej oraz ukazanie potencjału, który tkwi w wykorzystywaniu narzędzi
internetowych takich jak gry i aplikacje w nauce języka obcego on-line. Podstawowe pytanie, jakie przyświeca
podjętym tu rozważaniom, odnosi się do skuteczności i jakości gier tworzonych za pomocą platform i aplikacji
internetowych (m.in. Wordwall, Learningapps, Padlet, Jamboard, Kahoot, Quizlet, Mentimeter), których uczeń może
używać samodzielnie oraz takich, które wymagają asysty nauczyciela. Autorka poddaje analizie specyfikę gier na
zajęciach online i wskazuje, na co trzeba zwracać szczególną uwagę podczas ich przeprowadzania. The purpose of this article is to discuss the methodological and instructional issues related to the gamification
of foreign language classes in remote form and to show the potential that lies in the use of Internet tools such as
games and applications in online foreign language learning. The basic question asks about the effectiveness and
quality of games created with the help of online
platforms and applications (such as Wordwall, Learningapps, Padlet, Jamboard, Kahoot, Quizlet, and Mentimeter) that
the student can use independently and those that require the assistance of a teacher. The author analyzes the
particularities of games in online classes and points out what instructors should pay attention to when conducting
them.