• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktywne i innowacyjne działania instytucji kultury jako pole działań edutainment

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Interaktywne i innowacyjne... (1.832MB)
Autor:
Manikowska, Justyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [98]-109
Język: pl
Słowa kluczowe:
edutainment
instytucje kultury
innowacyjność
interaktywność
edukacja rozrywkowa
edutainment
cultural institutions
innovation
interactivity
entertainment education
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem artykułu jest prezentacja znaczenia pojęcia edutainment w kontekście działalności instytucji kultury w Polsce. Przeprowadzona została analiza sposobów realizacji edukacyjnej roli pięciu placówek: Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Fabryki w Łodzi oraz Centrum Nauki i Techniki EC1 w Łodzi. Poddano analizie strony internetowe, oferty placówek oraz ich działalność w social mediach. W pracy ukazany został również wpływ pandemii COVID-19 na działania edukacyjne wskazanych instytucji kultury, który widoczny jest w digitalizacji zasobów placówek i upublicznieniu ich w sieci. Interaktywne i innowacyjne działania edutainment nie są jeszcze powszechnie znane, ale stają się coraz bardziej popularne, co pokazane zostało w toku analizy.
 
The aim of the article is to present the term edutainment in the context of cultural institutions in Poland. The ways of fulfilling the educational role of five institutions Centrum Nauki Kopernik in Warsaw, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin in Warsaw, Muzeum Sztuki in Łódź, Muzeum Fabryki in Łódź and Centrum Nauki i Techniki EC1 in Łódź were taken into considerations. The websites, offers and presence in social media of the institutions were examined and compared. The impact of COVID-19 on educational activities of the institutions which is visible in digitalizing of the institutions’ resources and publishing them on the Internet was presented. Interactive and innovative edutainment activities are not common yet but they are becoming more and more popular that was shown in the example of the afore mentioned institutions.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12292
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2022, Studia de Cultura 14

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image