Interaktywne i innowacyjne działania instytucji kultury jako pole działań edutainment
View/ Open
Author:
Manikowska, Justyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [98]-109
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
edutainmentinstytucje kultury
innowacyjność
interaktywność
edukacja rozrywkowa
edutainment
cultural institutions
innovation
interactivity
entertainment education
Date: 2022
Metadata
Show full item recordAbstract
Celem artykułu jest prezentacja znaczenia pojęcia edutainment w kontekście działalności instytucji kultury w
Polsce. Przeprowadzona została analiza sposobów realizacji edukacyjnej roli pięciu placówek: Centrum Nauki Kopernik
w Warszawie, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Fabryki w Łodzi oraz
Centrum Nauki i Techniki EC1 w Łodzi. Poddano analizie strony internetowe, oferty placówek oraz ich działalność w
social mediach. W pracy ukazany został również wpływ pandemii COVID-19 na działania edukacyjne wskazanych
instytucji kultury, który widoczny jest w digitalizacji zasobów placówek i upublicznieniu ich w sieci. Interaktywne
i innowacyjne działania edutainment nie są jeszcze powszechnie znane, ale stają się coraz bardziej popularne, co
pokazane zostało w toku analizy. The aim of the article is to present the term edutainment in the context of cultural institutions in Poland. The
ways of fulfilling the educational role of five institutions Centrum Nauki Kopernik in Warsaw, Muzeum Historii
Żydów Polskich Polin in Warsaw, Muzeum Sztuki in Łódź, Muzeum Fabryki in Łódź and Centrum Nauki i Techniki EC1 in
Łódź were taken into considerations. The websites, offers and presence in social media of the institutions were
examined and compared. The impact of COVID-19 on educational activities of the institutions which is visible in
digitalizing of the institutions’ resources and publishing them on the Internet was presented. Interactive and
innovative edutainment activities are not common yet but they are becoming more and more
popular that was shown in the example of the afore mentioned institutions.