Igrzyska w sieci – dlaczego młodzi ludzie giną przez media?
View/ Open
Author:
Wójcik, Weronika
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 362, Studia de Cultura 14 (4) (2022), s. [110]-118
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Internetwyzwania
gry
edukacja
młodzież
Internet
challenges
games
education
youth
Date: 2022
Metadata
Show full item recordAbstract
Social media, aplikacje i gry stały się dla wielu młodych ludzi nieodłącznym elementem życia, a ich użytkowanie
codzienną rutyną. Forma, metoda, sposób oraz intencja, w której młodzi ludzie używają mediów, zaczęła rzutować na
ich zachowanie, myślenie – bycie. Zwrócenie uwagi na negatywne skutki społeczne oddziaływania mediów na młodzież
staje się w obecnych czasach sprawą niezwykle ważną. Challenge’y, fake newsy, złe nawyki stały się dominantą, a
wręcz synonimem social mediów. Ultraszybkie zmiany technologiczne nie pozostawiają wyboru, aby już dziś zastanowić
się, co i w jaki sposób powinna zrobić edukacja medialna, by przygotować młodych ludzi na tę niezwykle trudną
podróż, pełną przeszkód i niebezpieczeństw. Social media apps and games have become an integral part of daily life and routine for many young people. The form,
method, manner, and intention in which young people use media influence their behavior, thinking, and even being.
The negative social effects of media on young people is an extremely important issue. Challenge, fake news, and bad
habits have increased
largely due to social media. Ultra‑fast technological changes leave no choice but to consider what media education
should do to prepare young people for this extremely difficult journey, full of obstacles and dangers.