• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2010, Studia de Arte et Educatione 5
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2010, Studia de Arte et Educatione 5
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Peintre-graveur, malarz uprawiający grafikę. Współzależność technologii i formy

Thumbnail
View/Open
Peintre-graveur, malarz... (365.0Kb)
Author:
Oramus, Romuald
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 83, Studia de Arte et Educatione 5 (2010), s. [5]-24
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
grafika
malarstwo
Date: 2010
Metadata
Show full item record
Abstract
The first part of the article discusses the figures of Albrecht Dürer and Rembrandt van Rijn as they were able not only to pass on the topics and problems of the epoch in which they happened to live but also – by using new technologies – to inscribe their work with their own private lives. They were, at the same time, pioneers who transformed the meaning and significance of printmaking from its illustrative and typographic function into its role of graphic art marked by the author’s individuality. Other artists chosen for discussion in the article, Francisco Goya and Pablo Picasso, were already able to follow what had become a beaten track in that respect. These great personalities are juxtaposed with artists, searching for new ideas, yet not so much burdened with the myth of art as icon, who created graphic art or who create graphic art as an equivalent complement to their oeuvre as painters. The overview of artists starts with William Hogarth and ends with Polish artists active in the last decades.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12299
Collections
  • 2010, Studia de Arte et Educatione 5
  • Artykuły naukowe (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image