• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2010, Studia de Arte et Educatione 5
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2010, Studia de Arte et Educatione 5
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spojrzenie współczesnego artysty na dawne techniki malarskie (technika temperowo-olejna)

Thumbnail
View/Open
Spojrzenie współczesnego... (45.16Mb)
Author:
Sikorski, Mirosław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 83, Studia de Arte et Educatione 5 (2010), s. [25]-32
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
technika temperowo-olejna
Date: 2010
Metadata
Show full item record
Abstract
The article discusses technological issues related to a mixed, tempera-oil technique. Beginning with the history of the Italian Trecento painting when the tempera technique dominated, the article moves on to discuss the 15th century and points out the circumstances in which the tempera-oil technique was used in the Flemish and Italian school. It finishes with the 16th century when the status of the oil technique became established, by concentrating mainly on examples from the Venetian school. The author indicates the circumstances in which painters learn from each other, use their predecessors’ experience and then modify it to form their own technique. Further, the author stresses that such workshop methods – chiaroscuro modelling based on predecessors’ experience – can also be used in acrylic painting techniques.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12300
Collections
  • 2010, Studia de Arte et Educatione 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image