• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tekst jako płaszczyzna mediatyzująca pomiędzy Zagładą a podmiotem postpamięci. Studium trzech przypadków

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Tekst jako płaszczyzna... (616.6KB)
Autor:
Tomczak, Katarzyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [22]-36
Język: pl
Słowa kluczowe:
Zagłada
pamięć
postpamięć
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The essay presents problem of post-memory entity mediation in experience of the Holocaust. It analyzes three literary texts and presents concrete cases, in which the second generation of survivor's descendants are located in a specific position. Case one – declared to remember and loaded to this memory (Emanation of post-experience – The Pages In Between. A Holocaust Legacy of Two Families, One Home). The second case – involved in individual and collective remembrance, rooted in the heritage (Microhistory extracted from the secret – Sala’s Gift: My Mother’s Holocaust Story). The third case – sentient bond with emotions which are included in them (Melancholy madness – Song about the Mother and the Homeland). In consideration of the identity after Shoah the following concepts are relevant: memory, trauma, and history. Shoah as a traumatic experience is a challenge for the literature and historiography. Experience without any experience is a paradox. For the modern literary forms of post-memory, trace of its reconstruction become an encrypted text (intermediate surface).
URI
http://hdl.handle.net/11716/12324
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image