• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tekst jako płaszczyzna mediatyzująca pomiędzy Zagładą a podmiotem postpamięci. Studium trzech przypadków

Thumbnail
View/Open
Tekst jako płaszczyzna... (616.6Kb)
Author:
Tomczak, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [22]-36
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Zagłada
pamięć
postpamięć
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
The essay presents problem of post-memory entity mediation in experience of the Holocaust. It analyzes three literary texts and presents concrete cases, in which the second generation of survivor's descendants are located in a specific position. Case one – declared to remember and loaded to this memory (Emanation of post-experience – The Pages In Between. A Holocaust Legacy of Two Families, One Home). The second case – involved in individual and collective remembrance, rooted in the heritage (Microhistory extracted from the secret – Sala’s Gift: My Mother’s Holocaust Story). The third case – sentient bond with emotions which are included in them (Melancholy madness – Song about the Mother and the Homeland). In consideration of the identity after Shoah the following concepts are relevant: memory, trauma, and history. Shoah as a traumatic experience is a challenge for the literature and historiography. Experience without any experience is a paradox. For the modern literary forms of post-memory, trace of its reconstruction become an encrypted text (intermediate surface).
URI
http://hdl.handle.net/11716/12324
Collections
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image