Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrzyk, Adampl
dc.date.accessioned2023-07-26T09:56:55Z
dc.date.available2023-07-26T09:56:55Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [47]-55pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12326
dc.description.abstractArtykuł podejmuje kwestię wpływu działań rządu amerykańskiego na przestrzeni lat na tożsamość rdzennych mieszkańców Ameryki. Autor analizuje poszczególne działania kolonialistów, a następnie reakcje rządu federalnego, w procesie mającym na celu supremację białego człowieka wobec Indian. Autor opisuje szczególnie ważne w historiografii indiańskiej wydarzenia związane z ekspansją terytorialną, które wywarły wpływ na kształtowanie się tożsamości wśród plemion autochtonicznych – okres przesiedleń, głodu, tworzenia rezerwatów, wysyłania dzieci indiańskich do szkół z internatem. Wymienione strategie podejmowane na przestrzeni lat przez rząd amerykański, których celem była likwidacja tzw. indiańskiego problemu, doprowadziły w późniejszym czasie do ukształtowania się ruchu, mającego na celu doprowadzenie do jedności tych grup etnicznych oraz na nowo stworzenia ich tożsamości.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectIndianiepl
dc.subjectUSApl
dc.subjecttożsamośćpl
dc.subjectkultura Indianpl
dc.titleTransformation of American Indian identity by the United States Government and early settlersen
dc.title.alternativeEwolucja tożsamości Indian Ameryki Północnej w kontekście działań rządu Stanów Zjednoczonych i pierwszych osadnikówpl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord