• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pouczający paradoks fotografii bliźniąt. Diane Arbus i Tereza Vlčková

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Pouczający paradoks... (962.5KB)
Autor:
Lebda, Małgorzata
Solewski, Rafał
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [139]-148
Język: pl
Słowa kluczowe:
Diane Arbus
Tereza Vlčková
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In the beginning of the article the role of a “decisive moment” and Barthes’ punctum in photography is pointed out. Artistic pictures taken by Diane Arbus and Tereza Vlčková show how similarity and difference of twins are ambiguously seen by “normal” people. The interpretation of their works, however, stresses that the visible similarity, causing possible problems with individual identity, is essentially apparent, while the fear of a “strange” phenomenon of freaky “same people” reveals the problem of an uncertain, timid personal identity. An ambiguous attitude to identity and difference may be overcome by the aesthetic experience of a photographic work and its punctum, which is the foundation of artistic identity of photography and which opens the universal, philosophical reflection on the essence of identity itself.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12336
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Artykuły naukowe (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image