• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 187. Studia de Arte et Educatione 10. Wokół sztuki społecznej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 187. Studia de Arte et Educatione 10 (5.178MB)
Autor:
Bujak, Piotr
Solewski, Rafał
Redaktor:
Bujak, Piotr
Solewski, Rafał
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 2081-3325
2300-5912 (e-ISSN)
Język: pl, en
Słowa kluczowe:
sztuka krytyczna
sztuka publiczna
sztuka społeczna
modern art
critical art
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Jubileuszowy, dziesiąty tom rocznika Wydziału Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego skupia się głównie na problemach dotyczących sztuki krytycznej, publicznej, zaangażowanej, społecznej i im pokrewnych. Sprofilowane w ten sposób aktywności twórcze słusznie zajmują coraz ważniejszą pozycję w całym inwentarzu działań podejmowanych przez jednostki, kolektywy, instytucje etc., zajmujące się analizą postulatów aktywistycznych, politycznych i świadomościowych, a także prześwietlających ich potencjał i skutki, w kontekście lokalnym i globalnym. Tak określony temat wybrany został zarówno ze względu na jego bieżącą aktualność i istotność dla współczesnego dyskursu w dziedzinie kultury, jak i w związku z częstością przywoływania tak zdefiniowanych zagadnień przez doktorantów Wydziału Sztuki, będących autorami znaczącej części tekstów. Podejmują oni wybrane kwestie teoretyczne oraz próby zdefiniowania nurtu, traktowanego jako aktualnie dziejący się i kształtujący. Przytaczane przykłady prac i wydarzeń służą ilustrowaniu podjętych problemów, dotyczących komunikacji, możliwości powodowania zmian społecznych dzięki sztuce oraz relacji z instytucjami. Kolejne teksty zawierają omówienia konkretnych wydarzeń, postaci i inicjatyw, które powiązać można ze sztuką nazywaną społeczną. W jej obrębie wyróżnione zostały przedsięwzięcia szczególnie związane z edukacją i sztuką, a osobno omówiono przykłady naruszające granice między „światem sztuki” i artystycznymi dziełami uznawanymi za reprezentatywne dla kultury wysokiej oraz polityką, socjologią, kulturą masową, sztuką użytkową. Również w obrębie takich „studiów przypadków” prowadzony jest teoretyczny namysł i refleksja na temat możliwości aktywizowania i zmieniania społeczeństwa dzięki sztuce. Teksty nie dają prostych odpowiedzi, stanowią raczej zachętę do poznania i refleksji nad tendencjami w sztuce szczególnie często współcześnie dyskutowanymi.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12350
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image