• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

West Side Stories – the Informal School of Social Practice at the Department of Art & Art History of Leland Stanford Jr. University

Thumbnail
View/Open
West Side Stories... (351.4Kb)
Author:
Bujak, Piotr
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 187, Studia de Arte et Educatione 10 (2015), s. [72]-85
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
social practice
social practice art
Stanford University
West Coast
San Francisco
future farmers
public smog
crochet project
participatory projects
critical art
ecology
copyrights
trademarks
Bay Area
California
markets
sztuka społeczna
Stanford
Uniwersytet Stanforda
zachodnie wybrzeże USA
San Francisco
projekty partycypacyjne
sztuka zaangażowana
sztuka krytyczna
ekologia
prawa autorskie
znaki handlowe
Bay Area
Kalifornia
rynki
Date: 2015
Metadata
Show full item record
Abstract
The article synthetically brings closer the silhouettes of artists from the West Coast, touching upon the issue of society in their works. The key chosen for the selection of the described projects id the authorship, each time belonging to the graduate of the same university programme of higher education. The text concentrates on methods of work, the specific sensitivity and kinds of thinking and expressing on topics of importance for the people in this particular environment. The firstly introduced historical, intellectual, economic and geopolitical context, having a fundamental influence on the functioning of the artistic scene and academic life of the San Francisco Bay, serves to familiarize with the characteristic of the region, and thus allows for a closer look at the ways of working on the selected issues. The author, on the examples of Stephanie Syjuco, Amy Balkin and Amy Franceschini, portrays the wide spectrum of creative activity, which he arbitrarily dubbed the Informal School of Social Practices of the Stanford University’s Art Department in Palo Alto, California.
 
Artykuł syntetycznie przybliża sylwetki artystek z Zachodniego Wybrzeża USA, podejmujących w swojej twórczości problematykę społeczną. Kluczem przyjętym do wyboru omawianych projektów jest autorstwo należące każdorazowo do absolwentki tego samego programu studiów wyższych. Tekst koncentruje się na metodach pracy, na specyficznej wrażliwości oraz na rodzajach myślenia i wypowiadania się na tematy zaangażowane przez osoby z tego konkretnego środowiska. Wprowadzony na początku kontekst historyczny, intelektualny, ekonomiczny i geopolityczny, mający fundamentalny wpływ na funkcjonowanie sceny artystycznej i życia akademicko-naukowego Zatoki San Francisco, przybliża charakterystykę tego regionu i pozwala bardziej wnikliwie przyjrzeć się sposobom przepracowywania wybranych kwestii. Autor na przykładzie działalności Stephanie Syjuco, Amy Balkin oraz Amy Franceschini portretuje szerokie spektrum aktywności twórczych, które arbitralnie określił terminem Nieformalnej Szkoły Sztuki Społecznej na Wydziale Sztuki i Historii Sztuki Uniwersytetu Lelanda Stanforda Juniora w Palo Alto w Kaliforni, USA.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12356
Collections
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image