Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBujak, Piotrpl
dc.date.accessioned2023-07-28T07:03:32Z
dc.date.available2023-07-28T07:03:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 187, Studia de Arte et Educatione 10 (2015), s. [72]-85pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12356
dc.description.abstractThe article synthetically brings closer the silhouettes of artists from the West Coast, touching upon the issue of society in their works. The key chosen for the selection of the described projects id the authorship, each time belonging to the graduate of the same university programme of higher education. The text concentrates on methods of work, the specific sensitivity and kinds of thinking and expressing on topics of importance for the people in this particular environment. The firstly introduced historical, intellectual, economic and geopolitical context, having a fundamental influence on the functioning of the artistic scene and academic life of the San Francisco Bay, serves to familiarize with the characteristic of the region, and thus allows for a closer look at the ways of working on the selected issues. The author, on the examples of Stephanie Syjuco, Amy Balkin and Amy Franceschini, portrays the wide spectrum of creative activity, which he arbitrarily dubbed the Informal School of Social Practices of the Stanford University’s Art Department in Palo Alto, California.en
dc.description.abstractArtykuł syntetycznie przybliża sylwetki artystek z Zachodniego Wybrzeża USA, podejmujących w swojej twórczości problematykę społeczną. Kluczem przyjętym do wyboru omawianych projektów jest autorstwo należące każdorazowo do absolwentki tego samego programu studiów wyższych. Tekst koncentruje się na metodach pracy, na specyficznej wrażliwości oraz na rodzajach myślenia i wypowiadania się na tematy zaangażowane przez osoby z tego konkretnego środowiska. Wprowadzony na początku kontekst historyczny, intelektualny, ekonomiczny i geopolityczny, mający fundamentalny wpływ na funkcjonowanie sceny artystycznej i życia akademicko-naukowego Zatoki San Francisco, przybliża charakterystykę tego regionu i pozwala bardziej wnikliwie przyjrzeć się sposobom przepracowywania wybranych kwestii. Autor na przykładzie działalności Stephanie Syjuco, Amy Balkin oraz Amy Franceschini portretuje szerokie spektrum aktywności twórczych, które arbitralnie określił terminem Nieformalnej Szkoły Sztuki Społecznej na Wydziale Sztuki i Historii Sztuki Uniwersytetu Lelanda Stanforda Juniora w Palo Alto w Kaliforni, USA.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectsocial practiceen
dc.subjectsocial practice arten
dc.subjectStanford Universityen
dc.subjectWest Coasten
dc.subjectSan Franciscoen
dc.subjectfuture farmersen
dc.subjectpublic smogen
dc.subjectcrochet projecten
dc.subjectparticipatory projectsen
dc.subjectcritical arten
dc.subjectecologyen
dc.subjectcopyrightsen
dc.subjecttrademarksen
dc.subjectBay Areaen
dc.subjectCaliforniaen
dc.subjectmarketsen
dc.subjectsztuka społecznapl
dc.subjectStanfordpl
dc.subjectUniwersytet Stanfordapl
dc.subjectzachodnie wybrzeże USApl
dc.subjectSan Franciscopl
dc.subjectprojekty partycypacyjnepl
dc.subjectsztuka zaangażowanapl
dc.subjectsztuka krytycznapl
dc.subjectekologiapl
dc.subjectprawa autorskiepl
dc.subjectznaki handlowepl
dc.subjectBay Areapl
dc.subjectKaliforniapl
dc.subjectrynkipl
dc.titleWest Side Stories – the Informal School of Social Practice at the Department of Art & Art History of Leland Stanford Jr. Universityen
dc.title.alternativeWest Side Stories – Nieformalna Szkoła Sztuki Społecznej na Wydziale Sztuki i Historii Sztuki Uniwersytetu Lelanda Stanforda Juniorapl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord