• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Społeczna sztuka poetycka. Rzecz o wpływie doboru.środków artystycznych na społeczną wymowę filmów Kena Loacha

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Społeczna sztuka poetycka... (332.5KB)
Autor:
Stolarska, Monika
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 187, Studia de Arte et Educatione 10 (2015), s. [156]-168
Język: pl
Słowa kluczowe:
socially engaged cinema
pseudo-documentary poetics
social criticism
visual artistic values
film space
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Reportedly, Ken Loach makes „social cinema”. His films are also reportedly unilateral pamphlets aimed against the system. Yet, labels tend to be misleading. Although the director speaks directly that he wants to change the world by making movies , adding that art must educate, my paper reveals a certain refined claw of his work, in an equal degree consisting of the plot of films and a specificity of the applied cinematic means. Loach rams the viewer into films populated by dialect-speaking representatives of the working class, smelly hooligans, dregs of society, immigrants, and losers due to being born to the wrong class, but also optimistic dreamers and those wishing to transform their lives. Practically anyone watching films from the British director forms a sense of solidarity with his protagonists. It seems that this is not only due to the plot relayed by means of a cinema screen. Therefore, what tricks, or more correctly speaking, artistic procedures performed on a motion picture does Loach use so that upon viewing Kes one can feel not only the moral and existential anxiety, but also dejection, regardless of their age and social standing?
URI
http://hdl.handle.net/11716/12361
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia de Arte et Educatione 10

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image