• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Monografie / Rozdziały (WMFT)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Monografie / Rozdziały (WMFT)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Affective transgression and meta-affect: an exploration of processes for belief change in mathematics education

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Affective transgression... (1.890MB)
Autor:
Pieronkiewicz, Barbara
Goldin, Gerald A.
Źródło: Different perspectives on transgressions in mathematics and its education / edited by Barbara Pieronkiewicz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2020. - S. 73-[90]
Język: en
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In underachieving students, well-established beliefs about mathematics or about their own ability may underlie response patterns of fear and/or aversion sometimes termed “math anxiety”. Here we consider some possible processes of belief awareness and change in students who choose to address counterproductive beliefs voluntarily. We bring to bear two theoretical ideas: the concept of affective transgression (consciously crossing emotional boundaries established by prior beliefs); and the concept of meta-affect (affect about affect, affect about cognition about affect, and the monitoring and regulation of affect). In this paper we focus on processes of “getting over” affective obstacles, where students may confront their prior beliefs and accompanying emotions directly through new experiences that include changes in their meta-affect. We describe one student’s processes of change. We suggest that teachers embrace the value of addressing affect explicitly within an emotionally safe teaching environment, and propose some ways to do so.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12471
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image