Przeglądaj Monografie / Rozdziały (WMFT) według daty wydania
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 53
-
Badania nad efektywnością kształtowania pojęć twierdzenia i dedukcji u uczniów klas licealnych w zmodernizowanym nauczaniu matematyki
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1978) -
Rola podręcznika szkolnego w kształceniu pojęć i rozumowań matematycznych na poziomie pierwszej klasy ponadpoczątkowej
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1978) -
Tensorowe funkcje próbne w teorii macierzy rozpraszania
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1979) -
Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych z lat 1960-1980
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1981)Przedłużenie okresu obowiązkowego szkolnego kształcenia stawia przed organizatorami oświaty, dydaktykami, nauczycielami i pracownikami nauki interesującymi się sprawami nauczania przedmiotów związanych z ich własną ... -
Stosowanie matematyki jako problem dydaktyki matematyki
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1982) -
"Krakowska szkoła dydaktyki matematyki"
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1984)W ocenie dorobku naukowego prof. dr Anny Zofii Krygowskiej, dokonanej przez wybitnego matematyka i dydaktyka matematyki, profesora Uniwersytetu w Utrechcie, Hansa Freudenthala czytamy: "Wśród wielu osób prowadzących ... -
Naśladowanie wzorca i dostrzeganie prawidłowości w prostych sytuacjach matematycznych i paramatematycznych przez dzieci upośledzone w stopniu lekkim
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1985)Głównym zadaniem mojej pracy badawczej było poznanie możliwości a także i trudności uczniów w sytuacjach związanych z rozwiązywaniem prostych zadań matematycznych i paramatematycznych w klasach początkowych od I do III ... -
Podstawowe pojęcia statystyki i rachunku prawdopodobieństwa : propozycja dydaktyczna
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1990)Niniejsza praca skrada się z: - książki zawierającej podstawowe treści ze statystyki opisowej i rachunku prawdopodobieństwa, - zestawu foliogramów pomocnych w prowadzeniu lekcji, - siatek różnych “dziwnych" kostek ... -
O pewnych metodach konstrukcji modeli i optymalizacji elektrycznych układów napędowych w warunkach zakłóceń stochastycznych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1990)W pracy sformułowano metody konstrukcji i optymalizacji układów napędowych pracujących w warunkach znaczących wpływów zakłóceń stochastycznych. Za podstawę rozważań przyjęto układ napędowy prądu stałego, tworzący pewną ... -
Стохастика в математике ”для всех” : cтохастика в школе как математика в стадии созидания и как новый элемент математического и общего образования : дидактический очерк
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1991)Praca zawiera propozycję włączania problematyki stochastycznej (jako pewnej fuzji elementów probabilistyki i statystyki matematycznej) do matematyki dla wszystkich i to na stosunkowo elementarnym etapie nauczania. Przedstawiona ... -
Własności dielektryczne i półprzewodnikowe $NaNbO_3$
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1991)Rozwój elektroniki jest, uwarunkowany a niekiedy stymulowany rozwojem technologii nowych materiałów. Do jednej z ważniejszych grup materiałów stosowanych w elektronice należą związki o strukturze perowskitu [1.1]. Odznaczają ... -
Translations and translative partitions of QD-groupoids
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1992) -
Badania własności elektrycznych i termicznych polikrystalicznego BaTi[1-x]Sn[x]O[3]
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1995)Przedstawiono wyniki badań strukturalnych, dylatometrycznych, kalorymetrycznych i elektrycznych polikrystalicznych próbek BaT[1-x]Sn[x]O[3] (x=0... 0.30). Stwierdzono silny wpływ koncentracji cyny na własności elektryczne i ... -
Uporządkowanie elektryczne dalekiego zasięgu w stałym roztworze BaTiO3 – BaSnO3
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1998)Przedstawiona praca prezentuje wyniki badań dylatometrycznych, kalorymetrycznych, strukturalnych, dielektrycznych, elektromechanicznych stałego roztworu BaTi03-BaSn03. Ukazuje wpływ nieferroaktywnych podstawień Sn ... -
Использование современных технических средств обучения при изучании математики в школах Польши
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1998) -
Rozszerzone modele wrażliwości maszyn prądu stałego przy zakłóceniach niezdeterminowanych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1998)W pracy sformułowano metodę realizacji opisu matematycznego funkcji wrażliwości zmiennych stanu maszyny prądu stałego na wariacje parametrów zakłóceń niezdeterminowanych. Skonstruowano stowarzyszone modele wrażliwości ... -
Edukacja ekologiczna i prozdrowotna
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)Nowoczesne metody dydaktyczne akcentują potrzebę wszechstronnego, interdyscyplinarnego kształcenia. Aby nauczać o środowisku naturalnym, o wpływach antropogenicznych na jego elementy, nauczyciel powinien posiąść szeroką ... -
Substancje obce w żywności : żywność bezpieczna
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)Człowiek dbający o zachowanie przyrody nie powinien zapominać o sobie, o trosce o swoje zdrowie i o dobrą kondycję. Czynny wypoczynek, sport, zabawa ruchowa - wszystko to sprzyja zachowaniu dobrego stanu fizycznego. ... -
O przemianach energii i informacji w strukturach dyssypatywnych
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)W rozdziale pierwszym określono pojęcie struktury dyssypatywnej i wykorzystując przegląd współczesnej literatury wyodrębniono podstawowe typy struktur dyssypatywnych i ich modele matematyczne. Jest to pierwsza tak obszerna ... -
Teoretyczna i eksperymentalna analiza edukacji ekologicznej młodzieży
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2003)Projektowanie procesu edukacji ekologicznej powinno być oparte na dokładnej analizie treści nauczania, zastosowaniu aktywizujących metod i technik kształcenia, a także użytych środków dydaktycznych, umiejętności aktywizacji ...